Nederlands English

Noodfluitje

oktober 2012

De vakantie is helemaal super geweest, vanaf dag 1 tot het einde.

Dawson zelf stond ons netjes op te wachten bij het vliegveld en binnen notime zaten we in de auto, hij had gelukkig al water bij zich want het was goed warm, ondanks dat het al avond en donker was.

Tarangire Park was mooi en indrukwekkend, misschien ook wel omdat het onze eerste dag was. Tarangire River Camp vonden we wel het meest indrukwekkende kamp. Het noodfluitje aan bed was ook helemaal fantastisch (en het geritsel onder je tent)..we hebben trouwens nergens 'angs' gehad dat je aangevallen of iets dergelijks zou worden door de dieren, het komt allemaal zo vredig over. Toen we daar de volgende ochtend vertrokken stonden we niet veel later ineens echt tussen de olifanten (ze waren echt heeeeel dichtbij) daar hebben we van genoten. Ngorongoro krater was ook allemaal leuk en mooi, Dawson weet een hoop te vertellen over de dieren, de achtergrond van het park, de Maasai.. Kudo Lodge was een prima verblijf, we hebben lekker bij het zwembad gelegen en heel veel foto's al terug zitten kijken. Kilimanjaro'tje gedronken aan de zwembad bar..

Omdat wij de eerste dagen nogal versuft waren van de hitte, stelde Dawson voor om in plaats van de wandeling met de Ranger in de Ngorongoro krater een wandeling naar een waterval te doen, meer beschut dus minder last van de zon. Dat hebben we gedaan en ook dat was hartstikke leuk.. Dieren hebben we daar niet gezien, maar het was een erg leuke wandeling die we zeker niet hadden willen missen, het uitzicht was ook prachtig. Toen naar de Serengeti, wat een uitgestrekte vlakte is dat, en de naam is logisch na Dawson zijn uitleg. We hebben veel dieren gezien, en uiteindelijk de laatste van de BIG 5 (luipaard) gezien. Ikoma Wild Camp, ook een erg leuk verblijf, restaurant op de berg met een mooi uitzicht. De gids die je hier ook weer naar je tent brengt is gewoon allemaal erg leuk. De 'supply car' was nog niet geweest maar werd wel snel verwacht, dus helaas waren niet alle drankjes meer voorradig, haha, maar ja, daarvoor ben je in Tanzania. Hij is meen ik later die avond nog aangekomen.De laatste bestemming, Lake Natron, was een pittige, lange (zeer hobbelige) rit, langs lokale (Masai en Sonja (zoiets geloof ik)) dorpjes wat toch ook wel weer leuk was om te zien. Eindelijk aangekomen bij Lake Natron, zagen we allemaal roze stipjes, Flamingo's!!

De volgende dag, dag van de waterval, zijn we 's ochtends toch eerst naar het meer gegaan, Dawson was die avond ervoor aan het informeren geweest en kwam terug met onze gids die dicht bij de flamingo's wist te komen, we zijn uiteindelijk inderdaad heel dicht bij de flamingo's geweest en hebben door een gebied gelopen wat in het natte seizoen onder water staat, heel bijzonder.Zo ook bij de waterval, wat een leuke tocht was dat. Het is echter wel aan te raden (dichte)schoenen aan te hebben, al zijn het maar canvas gympies. Aan het einde zwemmen, het was echt heel leuk, en deze gids wist ons ook veel te vertellen, ook dat deze wandeling in het natte seizoen dus niet mogelijk is omdat alles dan vol water staat en dat de naastgelegen dorpjes leidingen leggen naar het begin van de waterval, waar ze water vandaan pakken.

Het restaurant gedeelte van Lengai Lodge was nogal benauwd en toen we daar de eerste avond het diner hadden gehad, hebben we het er met Dawson over gehad dat we het prettig zouden vinden als we ontbijt op de boven verdieping konden krijgen, dat was open (met dak) en voelde je lekker de wind, en een mooi uitzicht over het meer.. en zo geschiedde, de volgende ochtend stonden tafels en stoelen boven, en het ontbijt stond boven klaar, de rest van de tijd daar hebben we lekker boven gegeten.. fantastisch..

Nou toen zat het safari gedeelte erop, op naar Arusha. Hotel was prima, alleen erg 'stads', het personeel was minder sociaal als de vorige verblijven, maar goed het was ook een echt, druk hotel. We zijn nog even Arusha ingelopen, maaaaar dat was niet echt ons ding.. haha.. maar dat ligt puur aan ons hoor, we waren het enige 'witte' vlees op straat dus je valt op en mensen zijn echt vriendelijk maar willen je toch wel meenemen voor een toertje, of je hun schilderijen laten zien die je kan kopen, of iets anders om geld te verdienen, wat logisch is, wij zijn dan denk ik toch weer die stugge Hollanders : laat ons met rust..dusss dat was een kort wandelingetje die snel al weer naar het zwembad ging en daar hebben we heerlijk gelegen, gezeten, contact met thuisfront gehad via de wifi die daar beschikbaar was en de laatste Kilimanjaro's tot ons genomen.

Ja en dan ben je ineens weer thuis.. voor je het weet weer aan het werk en in je normale ritme, maar deze 'ervaring' (het is naast een vakantie ook wel een hele ervaring) neemt niemand ons meer af.. het was grandioos. Dawson is een perfecte gids, hij heeft alles geregeld en ons over alle beesten en parken, dorpjes, Maasai iets leuks kunnen vertellen.

Mary, bedankt voor alle informatie die je ons hebt gegeven en ons programma zo hebt gemaakt dat wij een onvergetelijke vakantie hebben gehad.