Nederlands English

Duizenden flamingo's

Juli 2015

Mary heeft voor ons gezin van 5 personen een 10-daagse safari op maat samengesteld met op ons verzoek een mooie afwisseling in het bezoeken van de safariparken en het kennismaken met de lokale bevolking, gebruiken en cultuur. Dit leverde een prachtig en zeer afwisselend programma op dat ik echt kan aanbevelen.
Toen we op zondag aankwamen op Kilimanjaro Airport stond Dawson ons al op te wachten en werden we naar de Honey Badger Lodge in Moshi gebracht waar we heerlijk konden relaxen bij het zwembad na een lange reis.
Op maandag hebben we een dagtocht gedaan naar de eerste hutten van de Kilimanjaro op 2700 meter hoogte. Best een pittige klim en omdat het weer nogal tegenviel (regen, mist en koud) hadden we bij aankomst bij de hutten helaas ook geen enkel uitzicht.
Maar goed, je kan in ieder geval zeggen dat je de Kilimanjaro een stukje beklommen hebt!
De volgende dag begon onze safari. 's Middags kwamen we aan in Tarangire, wat een prachtig park! Het leverde meteen als heel wat mooie plaatjes op van mooi gekleurde vogels, talloze olifanten en luierende leeuwen. Meteen ook een echt safarigevoel met het dak van de jeep open.
Na de overnachting in de Twiga Lodge in Mto Wa Mbu bezochten we de volgende dag Lake Manyara. Weer heel anders met het grote meer met duizenden flamingo's, een leeuw in de bomen en een olifant die pal voor onze jeep op de weg opdook en ons minutenlang aanstaarde alvorens zijn weg te vervolgen.
Donderdag een leuk cultureel dagje: onder begeleiding van een gids rondgefietst in Mto wa Mbu. De plaatselijke school, bananenplantage en de lokale markt bezocht en de nodige souvenirs aangeschaft. Vooral de omstandigheden op de school en de zichtbare armoede hier maakten diepe indruk. Onze kinderen werden weer eens met de neus op de feiten gedrukt dat ze het in Nederland toch echt een stuk beter hebben. Op de school werden onze meegebrachte kleding, pennen en snoep in grote dank aanvaard. 'S Middags reden we door naar Haven Nature Tented Camp met schitterende uitzichten vanaf je tent.
Op vrijdag de rit naar de Serengeti waar we in de loop van de middag het park binnenreden. Onderweg naar het hostel spotte onze gids Wenceslas een luipaard in de boom die we prachtig op de foto hebben. Zonder de ogen van een goede gids mis je dit echt!
Op zaterdag een vroege ochtendsafari gedaan en later 's middags en aan het begin van de avond nog een keer.
Ontzettend veel dieren gezien en prachtige zonsopgang en -ondergang.

De volgende dag de afdaling in de Ngorongoro Crater, dit was weer een totaal ander landschap maar niet minder schitterend. Overal waar je keek grote kuddes gnoes, zebra's, een troep leeuwen die de buit aan het verorberen waren, hyena's die op de restjes loeren enz.
Op maandag brachten we nog een bezoek aan de Maasai wat zeer interessant was en waarbij je echt meer te weten komt over hun leefwijze, gebruiken en cultuur.
Waarna het op dinsdag helaas alweer tijd was om ons naar het vliegveld te brengen vanwaar we naar Zanzibar vlogen voor de rest van onze reis.
Ik kan Tanzania Safari Tour van harte aanbevelen. Mary denkt echt met je mee en stelt de reis geheel naar je wens samen tegen bovendien een aantrekkelijke en concurrerende prijs. Ter plekke was alles zeer goed geregeld en waar kleine dingen misgingen, regelde Dawson dit meteen en goed met veel excuses die wij echt niet nodig vonden. Wij hebben een fantastische reis gehad en zijn een geweldige ervaring rijker, Tanzania is een prachtig land!